Lobbing

Bol január. S mužom sme sedeli v bufete po príjemných dvadsiatich kilometroch klasického bežkovania. Vybrali sme si jeden koniec slnečného stola na malej terase, tlačili prázdne kalórie vo forme zipser párkov a naberali vitamín D zo slnka.

Na opačnom konci stola sedeli dvaja chlapi a debatovali o kúrení.

„Zakúril som jej na dvadsaťdeväť stupňov a aj tak sa balila do deky,“ zaznelo zrazu starostlivým tónom. 

V momente, ako (starostlivo!) zaznelo číslo dvadsaťdeväť, moja tvár sa odkrvila. Nielen od zabehnutého párku s chlebom, ale predovšetkým od závisti. 

S mužom sme na seba vypleštili oči. 

Môj pohľad strieľal kanonádu výčitiek nahromadených za tridsať vykurovacích sezón a jeho pohľad strach z následkov z toho, čo som počula.

S kamarátkami máme tému kúrenie v pravidelnom repertoári. Ženské debaty na danú problematiku sú zahájené na jeseň, v momente, keď vonkajšia teplota klesne pod pätnásť stupňov. 

„Už ti zapol kúrenie?“

„Nie. A tebe?“

„No čo myslíš? Povedal, že si mám obliecť sveter.“

„Raz zomrieme na chlad a fotky našich zamrznutých tiel budú kolovať po internete.“

Celú jeseň sa potom v dámskych kuloároch debatuje. Či už na kotli svieti tlačidlo ON na zeleno a aké číslo je na termostate. Priebežná výherkyňa tejto sezóny má zatiaľ číslo dvadsaťdva! Gratulujeme!

Jednotlivci domácností (ideálne aj skupiny, ak sa pridajú deti), lobujú minimálne štyri mesiace v roku s cieľom presadiť svoje vykurovacie záujmy. 

Chlapov cieľ je jasný – výška účtu za kúrenie. 

Ženin cieľ je jasný tiež – nepodchladiť sa počas spánku, pri rannom vstávaní, pri sedení na gauči a na záchode, po opustení teplého priestoru sprchového kúta a podobne.

Využívajú sa rôzne lobistické prostriedky – od osobných stretnutí plných emócií a vysokých tónov hlasu, cez nahnevané písomné odkazy na žltých papierikoch, až po mediálny tlak formou nepríjemných SMS správ. 

Jednotlivec, ktorý si na svoju stranu získa deti, môže využívať aj rôzne manipulatívne techniky. Napríklad, či chlap naozaj chce, aby deti ochoreli a niekto s nimi bude musieť zostať doma. Oplatí sa prísť o príjem, alebo zaplatiť pár euro naviac za kúrenie, ha? Alebo či žena naozaj chce, aby sa zo syna stala „bábovka“ a nič v živote nezniesol. Chceme predsa, aby z neho vyrástol poriadny chlap. 

Túto sezónu som na čísle dvadsaťjedna celá sedem stupňov Celzia. Moje lobistické techniky sa rokmi výrazne zlepšili a medzi kamarátkami mám našliapnuté na prvé miesto. 

Páni z opačného konca stola mi výrazne zlepšili vyjednávaciu pozíciu. Dvadsaťdeväť stupňov a balí sa do deky – to je silný tromf. 

Teším sa, ako už aj tak (od zimy) zblednuté kamošky zblednú ešte viac– tentokrát závisťou!

Milý čitateľ, milá čitateľka, práve ste ochutnali malý kúsok z Bábovky. A ako inak, pokračujeme Nevážne vo vážnom svete. Knižka by mala vyjsť v júli 2025.